Proste, zdrowe i niskokaloryczne dania.

Czy dieta musi być nudna? Nie. Czy dbając o sylwetkę, musisz poświęcić sporo czasu na gotowanie? Nie. Wszystko da się zorganizować tak, by odchudzanie było i przyjemne i mało czasochłonne. Dobra dieta to taka, podczas której żyjesz normalnie, ale jesz zdrowo. Oto kilka pomysłów na niskokaloryczne, szybkie i proste dania.

Cienki omlet ziołowy w 10 minut.

Skład: 2 jaja, 2 łyżki posiekanych ziół, ¼ łyżeczki soli, pieprz, sól, masło klarowane lub olej z pestek winogron.
Jaja miksujemy lub roztrzepujemy, dodajemy zioła, przyprawy i mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Rozgrzewamy patelnię, smarujemy cienko masłem i wylewamy masę. Smażymy do momentu, aż masa się zetnie, a potem odwracamy omlet i smażymy drugą stronę przez około 30 sekund. Gotowy możesz jeść bezpośrednio na śniadanie lub użyć jako zwinięty rulon do sałatki podczas lunchu. Omlet możesz też posmarować pesto, hummusem lub inną smaczną pastą.

Sezonowa miska rozmaitości w 15 minut.

Skład: 200 gram ugotowanego ryżu np. basmati, 4 łyżki oleju lnianego, 2 posiekane dymki, ½ szklanki kiszonej kapusty, 1 łyżka kurkumy, 2/3 szklanki zielonego groszku, 4 rzodkiewki pokrojone w kostkę, 1 małe awokado pokrojone w plastry, 100 g wędzonego tofu pokrojonego w kostkę, ½ cytryny, 2 łyżki oleju z pestek winogron, 2 garści mieszanych młodych sałat i kiełków, sól, pieprz.
Ryż wymieszaj z 1 łyżką oleju i dymką. Kiszona kapustę pokrój drobno i wymieszaj z kurkumą i jedną łyżką oleju. Groszek zanurz we wrzątku na 2 minuty, odcedź i przelej zimną wodą. Na dużym talerzu poukładaj: ryż, obok kapustę, groszek, rzodkiewkę, awokado. Warzywa skrop sokiem z cytryny i resztą oleju. Obok połóż pokrojone tofu, sałaty i kiełki. Dopraw solą i pieprzem.

Taką miskę możesz przygotować wedle upodobania. Możesz ją komponować z produktów sezonowych i tego, co masz akurat w domu.

Zupa soczewicowa z warzywami i mlekiem kokosowym w 30 minut.

Skład: 1 szklanka czerwonej soczewicy, 750 ml wody, 400 ml mleka kokosowego, 1łyżka pasty curry, 1 łyżka koncentratu pomidorowego, 500 g warzyw (brokuł, marchew, dynia, brukselka, kapusta) drobno pokrojonych albo startych na tarce, 1 pęczek posiekanych świeżych ziół, 3 łyżki prażonych ziaren lub orzechów, ½ łyżeczki soli.
Soczewicę zalej wodą i mlekiem, dodaj pastę curry i sól. Gotuj pod przykryciem około 30 minut, aż soczewica zacznie się rozpadać. Wtedy dodaj koncentrat i warzywa i gotuj jeszcze tylko 5-10 minut. Warzywa mają być wciąż chrupiące. Zupę podawaj ciepłą z posiekanymi ziołami i prażonymi ziarnami lub orzechami. Możesz ją jeść od razu albo zachować na parę dni w lodówce. Odgrzewana, również smakuje wybornie.

Deserowy koktajl z awokado i daktyli w 10 minut.

Skład: 1 duże, dojrzałe awokado, 2-4 świeże daktyle, 400 ml maślanki lub kefiru, 1 garść szpinaku.
Z daktyli usuń pestki i zmiksuj je z pokrojonym awokado, szpinakiem i maślanką. Gotowy koktajl przelej do 2 słoików i przechowuj w lodówce do 2 dni. Pij schłodzony. Jeśli unikasz mleka, może zastąpić go mlekiem roślinnym. Możesz wtedy dodać do napoju wyciśnięty sok z ½ limonki.

Takie dania możesz modyfikować, zabierać ze sobą do pracy lub szkoły. Masz pewność wtedy, że jesz zdrowo. W diecie szybkiej i niskokalorycznej stawiaj na gotowanie na parze i pieczenie bez dużych ilości tłuszczu. Jeden obiad możesz przygotowywać na 2 dni, po to, by zaoszczędzić sobie czasu i przeznaczyć go choćby na 30 – minutowy spacer. Proste, zdrowe i niskokaloryczne dania to podstawa każdej diety.

Więcej ciekawych przepisów na Ania-gotuje.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *